Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under juli 2011

Av maminoo - 14 juli 2011 22:21


Oooh så himla bra


Av maminoo - 14 juli 2011 20:02

Regnar för fulla muggar här hos oss just nu, ganska mysigt o höra regnet splattra mot fönster brädorna. Jag ska alldeles strax sätta mig ner o läsa i min bok "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" som jag precis börjat med. Tycker inte att den är så jätte bra men jag kan ändå inte sluta läsa. Kanske börjar gilla den mer allt eftersom jag kommer in i boken.


Iallafall så har jag och Dino spenderat våran dag med en utav mina allra bästa vänner Sarah, hon var här hela dagen. Vi drack en massa kaffe lagade mat o åt ännu mer efterrätt. Dino var glad eftersom Sarah var pigg på allt ståhej som Dino vill hålla på med. De sprang runt o lekte som galningar. Han var så trött när Sarah gått hem att han somnade direkt utan någon välling. Ska gå in o försöka ge honom lite nu så han får dricka i sömnen. Annars kommer han vakna vid midnatt o vara utsvulten.


Nee nu blir de bokläsning...

Av maminoo - 13 juli 2011 13:47

Dino sover sen 2,5h tillbaka, ehm har inte hänt på eviiiigheter om det någonsin hänt??


jag sitter här o väntar på att han ska vakna så vi kan umgås, så lite har jag att göra. Skulle kunna plocka in disken i diskmaskinen men jag vill inte, orkar inte!! LAT absolut o de får man vara ibland.

Jag känner mig väldigt mycket piggare nu beror nog på att järnvärdet är påväg upp igen, hurrraaa.


Oh jag måste bara få säga att jag verkligen inte trivs med min nuvarande barnmorska, hon är verkligen osympatisk...

(Dino har nu vaknat o vi sitter här tillsammans, han tittar på barnlåtar på youtube medan jag skriver)

Iallafall gällande min barnmorska, senast jag var där tog jag upp min rädsla inför förlossningen, att jag är rädd att det ska ta 20h eller så. På det svarade hon.. "Det vet inte jag, det vet ingen du får ta de som de kommer).  Jooo ja förstår de också men hon kunde väl varit lite mer lugnande eller åtminstine sagt det på ett snällare sätt. Vet inte men det kan vara mina gravidhormoner som gjorde att jag tog åt mig lite utav hennes "attityd".


Nästa gång jag ska dit ska jag träffa en annan barnmorska som jag vet är skitgrymm då min är på semester får passa på o ta upp mina oros frågor då. Har ett antal som jag vill prata om. Även om detta är andra förlossningen så känner jag mig mer orolig nu än förra gången. Då visste jag inte vad som väntade o så födde jag för tidigt så jag hann aldrig riktigt komma till de stadiet att nu är de förlossning i huvudet. Hela förlossningen gick väldigt snabbt kom in 23:15 o han var född 01:46 dvs 2,5h senare  o sen var jag så hög på lustgas så jag har ingen riktig uppfattning om något. Denna gång ska jag definivt ta epidural om tiden finns så jag får vara med lite mer. Tror jag iallafall, ännu en sak jag gärna vill prata med barnmorskan om.


Får skriva ner punkter så jag inte glömmer till nästa gång..

Av maminoo - 11 juli 2011 19:41

Man vet att man är gravid när man äter choklad sen chips o avslutar med vindruvor för att man vill vara "nyttig".


Nu närmar sig även förlossnignen allt mer o gud vad jag längtar o ser framemot denna lilla krabat. Jag har tidigare inte riktigt hunnit att tänka på att jag är gravid men nu när det närmar sig allt mer så tänker jag på de hela tiden o verkligen längtar. L.Ä.N.G.T.A.R


(går nu in i v.31)


Av maminoo - 11 juli 2011 12:00

Igår tänkte jag ta mig till stan för att köpa den där systemkameran som jag så gärna vill ha. Men av någon anledning drogs jag in på NK o handlade allt annat än en kamera.

     


Fick med mig, 2 henri lloyd tröjor, 1 par riktigt snygga tommy hillfiger jeans, ny CK väska (inte med på bild), 1 par fred perry skor och så mina nya stora favorit sandaler från ASHitalia. Jag är helt frälst i hur fina dom är.


Tvingade på mig alla kläder för att jag så gärna ville se hur de såg ut på. Inget kul o prova grejer nu när inget passar. Men jag fick på allt, kunde dock inte knäppa jeansen men ska ändå inte använda de föränn efter graviditeten. 


Visst ser jag inte så farligt stor ut, nu går jag ändå in i v.31?



E handlade en massa han också, så nu har vi laddat upp med fina grejer till hösten. Det enda som saknas är ett par riktigt bra vinterskor o sen nya vinter jackor.


För första gången köpte vi inget till Dino, eller jag ville men E tyckte att Dino har så det räcker & jag måste hålla med honom. Det var länge sen varken jag eller E shoppade riktigt ordentligt.


Av maminoo - 9 juli 2011 19:07

Så här gott har vi det här hemma just nu.


Bigaråer, som E plockade här på gården hos oss. Mycket godare än de importerade.


Av maminoo - 8 juli 2011 19:38


Bilden till höger visar min graviditet just nu & bilden till vänster visar graviditeten med Dino i samma vecka. Just nu är jag i v.30

Magen ser inte likadan ut, Dino låg lodrätt o var fixerad redan i v.28 Denna bebis ligger vågrätt o har inte fixerat sig. Vilket är bra.


    

Av maminoo - 8 juli 2011 12:29

idag kom förklaringen till min oerhörda trötthet de senaste, järnvärdet blir allt sämre trots intagen utav järntabletter. Så nu har jag fått några andra tabletter som jag ska testa i 2v blir det inget förändring så ska jag gå o få dropp en gång i veckan fram till förlossningen... ehm får hoppas det blir bättre orka bli stucken varje vecka.


Förövrigt såg allting fint ut, hjärtat klappade på ca 140 hjärtslag/min. SF måttet var 27cm, normalt o bra för v.30

Blodsockret var riktigt bra & viktuppgång hittils är + 4kg. Helt okej det med. Dock får vi se vart de slutar. 3kg har jag gått upp de senaste 4veckorna, fortsätter det så o det är 10v kvar så lär de bli en viktuppgång med 10kg till. Hihi känns så mycket på något vis.

Men bara bebis mår bra så spelar det ingen roll. =))


Ska gå å lägga mig o vila ihop med Dino känner mig helt slut i kroppen.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards