Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av maminoo - 27 juli 2011 20:51

Nu går jag in i v.33 är exakta 32v+2dagar.


Var hos BM o läkaren idag. Bebis är fixerad o icke ruckbar, bebis är så långt nere att det inte går att känna huvudet alls. Ehm.... vad innebär detta för mig?
Jo nämligen extra kontroller.. Nästa vecka har vi 2st bokade besök. 1a besöket är på attentalen där extra UL ska tas för att se om livermodertappen börjar bli mjuk o om jag börjat öppna mig.

Besök nr 2 är tillväxtkontroll. SF måttet är lite "litet"  det var samma sak med Dino då också. Men i vecka 32 med Dino låg jag på 32cm nu har jag ett sf mått på 29.
3cm mindre denna gång, men detta är inget o oroa sig över vilket jag inte heller gör.


Jag menar skulle jag föda som jag gjorde sist så vet jag vad som väntar o de vitkigaste är att barnet mår bra. Hjärtat slår fint o bebis kickar för fullt.


Vikten är +2kg sen sist.. Så nu har jag totalt gått upp 6kg. Blodtrycket var bra 110/70, blodsockret var bra o järnvärdet hade gått upp extremt mycket till hela 124, så nu är det ingen fara med den längre.


Och den starka smärtan som jag känner är enligt läkaren pga att bebis ligger så långt nere o trycker för fullt.


Av maminoo - 27 juli 2011 13:26

Alldeles snart ska vi ta oss en promenad bort till vårdcentralen och MVC, vi har väldigt härligt väder ute så vi passar på o går ut hela lilla familjen.

E har inte varit med på något MVC besök denna graviditet alls. (självklart var han med på UL) Men nu ska han med o få lyssna på bebisens hjärta. Så skönt o höra de där hjärtslagen i den där apparaten, även om bebisen sparkar för fullt där inne så känns de betryggande o höra hjärtslagen.


Förutom MVC besök så har vi sen i förmiddags tagit en tripp till Ikea (bor grannar med Ikea) o handlat lite grejer till bebis nr 2. påsLakan, spjällsängsskydd, handdukar, täcke o annat smått. Kudden köper vi på babyproffsen. Sen blev de lite småprylar hem bla nya dörrar till vårt TV skåp. Men när vi öppnade paketen här hemma så visa det sig att det var fel dörrar. Ehm så nu får vi gå tillbaka o byta de.

Vi fikade även där, Dino fick sin lunch sen lekte han lite i lekhörnan innan vi tog vårt pick o pack o gick hemmåt.


Därefter har vi bara slappat här hemma, Dino sover sin nap o så fort han vaknar ska vi gå igen.




Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards