Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Dagen idag

Av maminoo - 23 juni 2011 19:13

Idag har vi inte haft någon positiv dag här hemma, lite dåliga nyheter kommer alltid. Även om nyheterna inte är jätte roliga så finns det mycket värre saker så vi accepterar de som det är.


Förutom de negativa så fick jag "ont" i magen i idag. Det gick så långt att jag till slut ringde förlossningen pratade med en jätte trevlig BM som lugnade mig. Min beskrivning på smärtan är troligtvis smärta i ligamentena..


"Under graviditeten kommer ligamenten som förbinder benen i skelettet att tänjas. När du är i rörelse kan detta orsaka milda kramper på en eller båda sidor av kroppen. Eventuellt dominerar detta besvär på höger sida av kroppen. Detta är därför att livmodern, då bebisen växer, tenderar att luta mot höger sida"


Kändes i princip som knivhugg på sidorna.

Barnmorskan bad mig o ta de lungt inte vara uppe o gå utan att ta det lugnt o vila & visst hjälpte de. E var hemma tidigt idag från jobbet så han gjorde allt här hemma min älskade man, tog hand om Dino, lagade mat städade o grejade. Jag låg bara ner o vilade.

Vilket jag fortfarande gör, Dino sover för natten och jag o E ska mysa senare med någon film.


Imorgon åker vi som sagt till Östergötland.. Hoppas att det är lugnt på vägarna vi har iallafall inte bråttom.


 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

24 juni 2011 01:36

Vad trist att du fick sådär ont =/ hoppas att det inte är ett återkommande problem! Men riktigt skönt att få vila ordentligt och låta killen ta hand om allt :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards