Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av maminoo - 16 juni 2011 21:50

Mys stund med min son tidigare idag, ibland kan han lugna ner sig o lägga sig så här o bara mysa. Min underbara lilla son.

O så här ser magen ut just nu, självklart måste lille-bror/syster också få vara med o  mysa.


 

Av maminoo - 16 juni 2011 20:38

Vi hade det riktigt härligt ute hos min kusin, de har köpt ett sånt fint radhus så vi satt ute i trädgårn medan barnen lekte i gräset. Det var så skönt o härligt önskar att vi också hade egen gräsmatta där Dino kunde springa fritt o ha alla sin leksaker.


Vi är enormt sugna på att köpa något radhus vi med. Men vi har bestämmt att avvakta lite grann iallafall tills bebis nr 2 behöver ett eget rum. Men det är så svårt att vänta jag hatar att vänta, jag vill NUUUU. 

Vi har kikat lite grann på nätet de senaste halvåret o sett ett par som vi är intresserade utav, men fortfarande nejjj. Ingen ide o gå på visning. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag bli helt KÄR o då finns det ingen återvändå än att vara med i budgivning. O så kommer vi köpa något som kanske inte är nödvändigt just nu. Men sådan är jag...


Så därför avstår jag helt o hållet. Viktigast är att det måste komma ett radhus i rätt område. Vill ju inte flytta var som helst. Just nu hade jag helst velat ha ett här någonstans i området. Men det kommer sällan ut o när de väl kommer ut så är priserna närmare 3milj känns ju så kul o ge så mycket pengar för ett radhus..  

En villa vill vi inte ha, eftersom de skulle innebära alltför mycket ansvar o varken jag o E har tid, lust eller kunskap att sköta ett helt hus själva. Så BIG no no till det, radhus är lagom, man får lagom utav yta o lagom utav uteplats.


Men till hösten ska vi värdera vår bostad o se vilken värdeökning vi har på den, sen börja kika lite mer aktivt o förhoppningsvis har vi ett eget litet hem iaf inom 2-3år.


(ako bogda)

Av maminoo - 16 juni 2011 19:51

Idag har jag o älsklingen planerat lite inför sommaren, vi kommer inte resa någonstans utanför Sveriges gränser iallafall    Tråkigt då vi båda känner ett enormt sug på att åka ner till vackra Bosnien o självklart Kroatien.  Men vi vågar inte riktigt sätta oss på en 200mils bilresa o flyg kommer inte på tal då jag är alldeles för långt gången för att få åka flygplan. Så det blir en sommar i Sverige. 


Men vi klagar inte, Sverige är underbart fint o det finns så mycket att göra bara man kikar runt på nätet lite grann.

De första vi ska göra nu till midsommar är att åka till östergötland o besöka Svärisarna. Bli bortskämda med mat o sena morgonar då de gärna tar hand om Dino. Besöket blir ca 3dagar.


Sen i juli månad har vi planer på att åka till Smögen (undebart vackert) där ska vi sola bada & troligtvis campa.

Därefter har vi planer på att åka söderut, tylösand o precis samma där sola bada o denna gång ta in på något spahotell.

Man måste ju hitta på saker på sommaren annars känns det inte som sommar o sen gäller det även att ta tillvara på denna värme. Vintrarna är ju alldeles för långa, blir ju nästan deppig.. 


O inte alltför långt bort kommer ju bebis nr 2 till oss, som vi börjar se framemot denna lilla älskling.  LÄNGTAAR











Av maminoo - 16 juni 2011 11:35

Nu har solen åter igen visat sig på västkusten, härligt. Det har varit mulet o blåsigt de senaste dagarna, så solen har varit efterlängtad. Idag ska jag och Dino iväg till min kusin E o hennes son H. Dom har flyttat o grejjat så vi har inte hunnits att träffas de senaste. Sågs på Dinos kalas men det blev ju bara lite mingel, innan jag var tvungen att gå vidare o prata med någon annan eller grejja med annat.


Iallafall så väntar min kusin också barn, fast hon väntar nu i juli.. Det kommer bli ca 2-2,5månad mellan våra två små, som även är utav samma kön. Skönt o ha någon som kommer vara mammaledig samtidigt som en själv så det inte blir alltför ensamt.


Iallafall så måste jag o Dino köpa inflyttningspresent påvägen dit, dock de enda som finns påvägen dit är hemköp. Funderar på att inte köpa något alls så får vi ta de en annan gång, jag orkar verkligen inte ta mig till stan o sen tillbaka igen. Min kondition är inte den allra bästa längre. Nu börjar jag känna mig andfådd o takten på min gång börjar gå ner något. Men jag är fortfarande hur pigg som helst förövrigt.    Jag älskar graviditeten i de här skedet, inget illamående man känner sig inte stor o tung än allting är bara skönt. Om ett par dagar går jag in i v28.


Nejj nu måste jag klä på mig ordna lunch o ta med till Dino o sen vänta på att lilleman ska vakna så ska vi ge oss av.






Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards