Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av maminoo - 2 juni 2011 21:45

Nu är vår vagn här, äntligen. Vi har inte riktigt packat upp alltihopa. Men vagnen är testkörd med Dino här hemma. Imorgon ska jag ta en promenad med Dino så får vi se vad för betyg den får.


Till utseendet så ser den exakt ut som vagnen här nedanför, färgerna osv.


 


O så här ser vagnen ut med de olika funktionerna när man har 2barn. Det som är positivt med Dash modellen. Är att den lilla bebisen inte behöver någon extra mjuklyft eftersom själva liggdelen har ett inbygt skydd så de enda som krävs är att man bäddar lite mysigt för bebisen.

  Jag tycker att det är bra att den kan användas som både singelvagn o som syskon vagn. Denna vagnen tar mindre plats i bagaget i bilen än vad vår britax gjorde, som ändå är en singelvagn. 

Det jag gillar mindre med denna vagn är att bromsen är på styret, det låter bra när man säger att det finns broms vid styret. Men grejen är att man måste trycka på två knappar sen fäller man ner styret på något sätt, mycket mer komplicerat o tar lite längre tid än vad gör med en fotbroms. Kanske känns konstigt för att jag aldrig haft en vagn med broms vid styret, men jag vänjer mig.


Mer positivt med denna vagn är hjulen, som är betydligt större än de vi hade på den förra vagnen. Det var väldigt jobbigt att köra i snön eftersom de främre hjulen var mindre.


Phil & teds vagnen är väldigt lätt o smidig trots att det är en syskonvagn. Har testat en del syskonvagnar när vi tittat ute i butik men då har de alltid varit tunga på de viset att när man ska upp för trottoarkanter så är den så tung att jag knappt orkar trycka ner vagnen för att få upp den. Men denna Dash är verkligen betydligt lättare, skulle inte säga att den är alldeles lätt heller men lättare än de andra jag testat.


Men jag ska ta några foton imorgon på promenaden så får ni se.

Av maminoo - 2 juni 2011 11:56



Imorse när vi vaknade såg vi att det hade skett en liten olycka ute i köket, frysen hade stått öppen. O ni vet vad det nnebär allting hade tinats upp så det vara bara att ta fram stora påsar o slänga. Gud vad mycket kött o fisk man hade där inne utan att ens veta om det. Så det var skönt o få det rensat o ordnat.


Efter lite frukost i magarna åkte vi till Göteborgs Orrienthus för att handla lite Bosniska produkter. Finns så mycket gott som inte finns i vanliga Ica butiker.

Det blev Sudzuk kryddstark korv, suho meso torkat oxkött, Bosniska kyckling korvar mmmmm, Sirnice (paj med ost), pastete (pastejer), poli sallami o självklart en en del sötsaker som munchmallows.


Jag har även börjat att köpa Cokolino o mljeveni keks till Dino som han brukar få som mellanmål. Brukar ta banan, mljeveni keks o mjölk så blir det som en god gröt o han älskar det. Visst är det lite sötare produkter men jag fick det som liten o det är inget fel på mig.

I början när Dino föddes o jag fick tips från mamma eller svärmor (bosniska tips) så frågade jag alltid på BVC om det tipsen var okej & det var sällan något var okej hahahaha så jag gav aldrig honom något. Men nu när han är större så får han i sig mycket bosniskt. Hans favoriter är en soppa som heter Trahana och en majsgröt som heter pura & grah (böngryta) mamma brukar inte salta grah utan gör de senare när hon tagit ut Dinos portion, smular i lite bröd o gud vad smaskar i sig det. 


Synd bara att Dinos mamma inte kan laga sånt o troligtvis aldrig kommer att göra heller.




Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards