Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under maj 2011

Av maminoo - 11 maj 2011 21:23

VI har de senaste kvällarna haft besöjk utav en jäkla helikopter som flyger runt i området vid samma tidpunkt. Så himla störande då den är hur högljud som helst. Förstår inte varför den alltid är just här, börjar nästan tro att det är en "övningskörare" you never know då vi inte alls bor långt ifrån flygplats o helikopter banor.

Dino har redan nu vaknat o gråtit för att han blivit väckt.    Hoppas helikoptern ger sig snart.


Idag har det varit oerhört kvavt ute, knappt någon sol men gud så varmt. Hoppades på lite åska men icke sa nicke. Det kom inget. Älskar när det åskar o sen kommer de en massa spöregn som fräshar upp. Men inte idag.


Vi var ute idag med Jasmine o hennes lille pojk, vi tog en liten picknik här på bakgården med barnen på filtar. Dom satt stilla o kröp inte iväg som dom annars brukar att göra. Vi pratade lite förskolor i området som verkar intressanta även för oss så nu ska ja anmälla Dino till 2 andra till. Vi har ju inte bråttom men att få Dino inskolad. Därför är vi lite "kräsna" med vilken förskola det blir. Får han en plats i vinter som planerat så är de tänkt att han skulle gå några timmar i veckan.


Jahapp nu berättar E att de varit skottlossning i området brevid, en man har blivit dödskjuten. Dessa gäng här i gbg. Ingenstans kan man vara trygg trots att man söker sig långt ifrån de områden man tror är de dåliga så går det inte att undkomma detta. Troligtvis därför helikoptern åker runt.


Nu ska jag gå o tvätta håret o lägga mig, imorgon blir det ett öppna förskolan besök. alltid trevligt.









Av maminoo - 10 maj 2011 22:04

Vill gärna skriva ett fint inlägg om Mallorca med bilder osv, men jag har inte riktigt haft tid för de sen vi kom hem.(Det kommer att komma ett inlägg om det snart) Vädret är så perfekt att vi går ut så fort vi vaknar o spenderar den ute med vänner.


Har så många människor som jag så gärna vill träffa, ibland glömmer man bort sina vänner o det har jag verkligen gjort över det här vinterhalvåret. Får nästan ont i magen när jag inser hur dålig vän jag har varit. Men jag har så underbara vänner som är så förstående & vilka jag tycker så mycket om  .

 Så nu har jag många fikadejter inbokade med vänner, måste ju ta igen en del o sen har jag något o dela med mig till dom. (kommer snart upp i bloggen också).


Dino sover för natten och jag o E ser för tillfället på Eurovision song contest, finns ingen låt man fallit för ännu. Men på torsdagens uttagning så är både både Bosnien o Sverige med, mycket mer intressant o se på då.

Vi ska nu avrunda kvällen med lite vindruvor o se klart på programmet innan vi lägger oss, god natt mina få läsare.



  Från vår vigsel 2009-10-03

Av maminoo - 8 maj 2011 10:25

Nu är vi hemma från vår härliga solsemester. Underbart skönt o avkopplande var det. Dock lite annorlunda semester, vardagen blir lite densamma som hemma med ett litet barn. Då rutiner ska följas matning nattning osv. Men kul hade vi, speciellt Dino som älskade att bada o plaska i vattnet.


Mer uppdateringen kommer senare när allt är på sin plats här hemma igen. En massa kläder ska tvättas o Dino ska ha sin självklara uppmärksamhet.


 

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards