Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av maminoo - 30 maj 2011 21:54

Har ju inte visat så många bilder från Mallorca helt enkelt för att vi ännu inte fört över alla bilder från olika kameror. Här är iallafall ett antal. Vissa har inga bra kvalite men det går att kika.


Tyvärr så var det ingen bra kamera inställning på dessa. 



                                              

Av maminoo - 30 maj 2011 18:09

Idag fick vi underbara nyheter, Dino har fått en efterlängtad dagisplats på en privat förskola. Ååå vad glad o nöjd jag blir.
Vi bor ju som sagt i Göteborg & att få en plats på önskat dagis är näst intill omöjligt, man får vara glad om man får någonstans i stadsdelen.


Vi bestämde redan i början att vi ville ha Dino på ett föräldrar koperativ där vi har full insyn i vad som sker, vi ville ha mindre barngrupper osv. Jag sökte bara en förskola eftersom jag inte känt att vi har någon brådska med att få en plats. Kötiden är obegränsad så jag har hoppats på att Dino skulle få en plats senast till nästa sommar iallafall. O nu har vi fått den önskade platsen o inte nog med det så ligger förskolan i vårt området med max 2min gångavstånd. Jag har gått förbi förskolan flertalet gånger o gillar verkligen vad jag sett.


Det som är posetivt är att vi föräldrar är med o bestämmer matscheman & vad som ska serveras till barnen, föräldrarna får även ett antal städdagar per termin där man städar barnens utrymmen osv. Som mammaledig får vi ha Dino på dagiset i 25h/vecka. Ungefär 5h/dag, men vi kommer inte sätta Dino alla dagar i veckan från början, utan vi ska ta de lite allt efter att tiden går. Vi får se hur Dino trivs o vilket behov vi har.

Nu fick vi ett inbokat besök nästa vecka på tisdag där vi ska träffa föreståndarna o dom oss. Dock kommer inte Dino börja föränn i slutet utav oktober, vill att han ska vara hemma när hans "syskon" anländer o få lära känna den osv.


Jag vet att Dino egentligen skulle kunna vara hemme med mig o bebis nr 2, men jag anser att det inte är shyst mot Dino. Han behöver komma ut o träffa andra barn leka o lära sig ett o annat.

Även om vi inte hade väntat tillökning så hade Dino fått börja till vintern då jag planerade att återgå till mitt arbete.


 





Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards