Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 27 maj 2011

BVC

Av maminoo - 27 maj 2011 12:51

Nu är vi hemkomna från BVC, besöket gick bra. Dino fick sina 2sprutor i vardera ben. Usch vad arg han var, inte för själva spruterna utan för att vi fick hålla fast honom. Han hatar att känna sig inlåst så det blev en massa skrik tills hon gav honom sprutorna o så fort det var över o vi släppte honom så var han lugn igen.


Det var en kontroll utav hjärta, lungor, ögon, höfter osv.. Allt såg så fint ut så.

 Pratade en del om Dinos matvanor, nu ska vi dra in hans nattmål helt o hållet han ska inte få någon välling kl 4-5 på morgonen utan han får helt enkelt vänta tills 7-8 då ska han äta gröt o macka. Troligtvis äter han sig mätt under natten på välling o äter sämre under dagen.

BVC sköterskan tyckte vi lätt kunde dra in på vällingen som han får vid 22.00 tiden också, men jag tycker att det är alldeles för mycket på en o samma gång. Så han kommer få sitt vällingmål vid 22 tiden sen bör han klara sig fram till morgonkvisten.


Dino har växt till sig en del nu de senaste han är 11mån +3veckor & är 80cm & väger 10,3kg. Riktigt bra för att ha börjat sitt liv med 2155g o 44cm.


Vet ni vad vi ska göra ikväll vi ska på bio o se Baksmällan 2... måste definitivt se den. Så himla roliga är de filmerna. blir en tidig bio så att vi är hemma till kl 21.00 o kan natta Dino. Han lär ju inte somna när han är med sin mormor o morfar o gör precis som han vill.



Tur

Av maminoo - 27 maj 2011 09:03

Tur nog kikade jag i Dinos BVC bok igår kväll o såg att han har sin 1-års kontroll idag. Lite tidigt men det är den tiden vi fått. Antar att de på 1-års kontrollen tittar på olika färdigheter som barnet har uppnåt & sen blir det även spruta.


Usch hatar sprutor, har för mig att 1:års sprutan är den omtalade sprutan. Finns ju vissa som hävdar att deras barn fått autism pga den.   (iaf av de jag läst om i USA, men sen är de USA).


Ne nu ska jag försöka få i Dino lite frukost, (han har vägrat sen vi vaknat) sen ska vi klä på oss o ta en promenad bort till BVC.




Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards